Docly Child

Hoe test Gigaleads mijn advertenties?

Estimated reading: 3 minutes 138 views

Omdat we al meer dan 250 bedrijven hebben mogen helpen bij het genereren van warme leads, weten wij al heel goed wat wel en wat niet kan werken. Toch zien we dat wat voor het ene bedrijf wel converteert, voor het andere bedrijf juist niets oplevert.

Daarom zul je je campagnemanager af en toe horen praten over de testfase of testen in het algemeen. In dit artikel gaan we je uitleggen hoe Gigaleads test welke advertenties of proposities resultaten gaan opleveren.

Definitie van testen

Wat we bedoelen als we het over testen hebben, is dat we voor een bepaalde periode meerdere advertenties naast elkaar laten draaien om snel te ontdekken waar wél en waar geen potentie in zit.

Dit geeft het algoritme van het advertentieplatform de tijd om warm te draaien en wij kunnen na een aantal dagen precies zien waar wél en waar geen kansen liggen om daar vervolgens mee verder te gaan.

Ons proces

Bij Gigaleads houden we er niet van om marketingbudget te verbranden en al helemaal niet als het op onze klanten aan komt. We kijken elke dag naar de advertenties, maar geven nieuwe campagnes altijd drie dagen de tijd om te draaien voordat we er aan gaan knutselen.

Na de eerste dragen zijn er verschillende mogelijkheden:

  • De campagne draait goed en levert voldoende leads op
    • In dit geval gaan we ons alleen focussen op het vasthouden en verbeteren van de resultaten.
  • De campagne levert leads op, maar de kost per lead is maximaal 20 euro te hoog
    • In dit geval kunnen we de resultaten nog rechttrekken door de doelgroep verder te specifiëren, afbeeldingen te verbeteren of jou vragen om een video op te nemen om de resultaten te verbeteren.
  • De campagne levert leads op, maar de kost per lead is meer dan 20 euro te hoog OF de campagne levert helemaal geen leads op
    • .Als we na drie dagen zien dat er nog niet genoeg of zelfs helemaal geen leads uit komen, zit het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de propositie. Als dit het geval is, zetten wij de campagne uit en plannen we zo snel mogelijk een afspraak met je in om een betere propositie te bedenken.

Door deze methode waarin we zeer snel handelen zorgen wij er voor dat we jouw marketingbudget niet verbranden en we altijd goede resultaten kunnen leveren. Let er op dat dit altijd maatwerk blijft en we soms van bovenstaande stappen moeten afwijken.

Deel dit artikel
INHOUD